Lucifer 5. sezon 1.8 milyar dakikada gösterildi

Lucifer'in beşinci sezonu, ilk haftada 1.8 milyar dakikadan fazla yayınlandı, Nielsen'i yendi ve Paradise ve Son Ejderha'yı yendi.




Geçen hafta, Lucifer'in 5. sezonu 1.8 milyar dakikadan fazla yayın topladı ve yine Nielsen sıralamasında zirveye yerleşti. Nile Gaiman'ın hit dizisi The Sandman'den uyarlanan çizgi romanından uyarlanan Lucifer, Thomas Elise'i Fallen Angel olarak canlandırıyor. Cehennemden kaçmaktan bıkmış, Los Angeles'a taşınmaya karar verir, burada bir gece kulübü açar ve L.A.P.D. olur. Loren ve Kevin Alejandro'nun Alman dedektifleri Chloe Decker ve Dan Espinoza'nın yanı sıra iblis Leslie-Anna Brandt Mazikina da ona katılıyor.

Başlangıçta Fox'ta çıkış yapan Lucifer, 2018'deki üçüncü sezondan sonra hayranların umutsuzluğuna çok fazla iptal edildi. Ağ, gösteriyi iptal etme seçimini reytinglere dayalı bir karar olarak nitelendirdi. Ancak, Netflix dizisi o yıl daha sonra çekildiği için her şey kaybolmadı. Mevcut beşinci sezonun son olması gerekiyordu, ancak Netflix fikrini değiştirdi ve altıncı ve son sezon için Lucifer'i yeniden kurmaya karar verdi.

Lucifer hala bir akış hizmeti olduğu için Netflix'in diziye ev sahipliği yapma kararının doğru olduğu ortaya çıktı. Son teslim tarihine göre, şov, Netflix, Amazon Prime Video, Disney + ve Hulu TV'den gelen görüntülemeleri ölçen Nielsen'in sıralamasının zirvesinde yer almaya devam ediyor. Beşinci sezonun ikinci yarısı 28 Mayıs'ta sona erdi ve sonraki hafta (31 Mayıs-6 Haziran) gösteri toplam 1.8 milyar dakika sürdü. Bir önceki haftaya göre %40 daha fazla, 1.300 milyon dakika aktardı.

Gösteri, 1,1 milyar izlenme dakikası ile ikinci olan animasyon filmleri Disney+ Paradise ve Last Dragon'un yanı sıra, sırasıyla ikinci, üçüncü ve dördüncü olan diğer Netflix dizileri Sweet Tooth ve Dirty John'u geride bıraktı. Ek olarak, Lucifer, kadınlara karşı önyargılı olmasına rağmen, gösterinin üçte birini oluşturan 18 ve 34 yaş arasındaki demografik veriler arasında ilk sırada yer aldı.

Bununla birlikte, sıralama hem Netflix hem de Lucifer için önemli bir zaferdir ve altıncı sezon için gösteriye devam etme kararından daha fazlasını haklı çıkarır. Nielsen'in reytinginin, toplam 67 saatlik televizyon için şovun 83 bölümünün tamamını içerdiğine dikkat edilmelidir. Bunun yerine, en yakın rakibi Paradise and the Last Dragon'un toplam çalışma süresi 117 dakikadır ve bu büyük bir farktır. Ancak Lucifer'in hayranlar ve yeni gelenler arasında hala popüler olduğunu duymak güzel.

Gösteri o kadar hızlı başlamamasına rağmen, eleştirmenler çoğunlukla ceza yargılamalarının formatından şikayet ettiler, ancak bu önemli ölçüde değişmiş gibi görünüyor. Gelecek sezonun hayranları ve eleştirmenleri inanılmaz derecede iyi karşılandı ve 2, 3 ve 4. sezonlar %100 Rotten Tomatoes'da çalışıyor. Son sezon yaklaştıkça, Lucifer reytingler ve eleştirel beğeni açısından çekiş kazanmaya devam etme potansiyeline sahip.